El 18 de febrer de 2021 va aterrar a Mart el Rover Perseverance i per motivar a l'alumnat que en aquell moment (curs 2021-22) esteiem estudiant Equacions i Sistemes d'equacions (Biquadrades, Polinòmiques, Racionals, Irracionals, Exponencials i Logarítmiques) a l'assignatura de Matemàtiques Acadèmiques de 4t ESO i va ser quan se'm va ocorre inventar un joc de rol com si l'alumnat fossin Científics en Missió a Mart i haguessin de resoldre problemes aplicant els diferents tipus d'equacions i sistemes, tal com vos relat en algunes de les entrades d'aquest Blogger.
Però com que la plataforma Classcraft no va resultar el que esperava aquests dos cursos posteriors 2021-22 i 2022-2023 vaig plantejar l'activitat com un Repte i ho vaig penjar al seu Classroom amb un pdf. i aquest darrer curs revisant els links del document , vaig trobar un que no funcionava i cercant un de nou per Google vaig trobar la notícia que 9 científiques catalanes aquest abril 2023 anaven l'estació de Utah on hi ha un simulador d'una estació espacial de Mart a passar-hi 15 dies i fer.hi experimentacions de diferents caires i cercant més informació sobre le tema vaig trobar la pàgina web de la missió Hypatia Mars i se'm va ocorre escriure un mail al contacte per demanar a veure si seria possible que el meu alumnat de 4tESO els escriguessin mails per demanar com han influït les matemàtiques amb la seva vida i amb la seva feina. Sincerament no tenia gaires esperança que ens responguessin , però sí , na Ariadna Farrés que és una de les matemàtiques de la missió ens va respondre.
Així que aquest curs 2022-23 aquesta activitat de la MISSIÓ A MART ha resultat un regal i molt més atractiva, els dos grups 4tC i 4t F de l'IES Binissalem , en equips han pogut fer-li les seves preguntes i ella les ha respost cada mail , pregunta a pregunta.
A continuació teniu els dos pdf d'aquest dos darrers cursos:
MISSIÓ A MART 2022-23
MISSIÓ A MART 2021-22
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.